O NAS
Zdecydowana większość spośród naszych uczniów korzysta
z zajęć rewalidacyjno–wychowawczych przeznaczonych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu głębokim. W naszej szkole podstawowej i gimnazjum działają również klasy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Wśród krakowskich szkół specjalnych nasza szkoła ma najdłuższe doświadczenie w edukacji osób z upośledzeniem umysłowym
w stopniu głębokim. Posiadamy największą liczbę zespołów rewalidacyjno-wychowawczych.
Stawiamy czoła największemu wyzwaniu pedagogiki specjalnej jakim jest autyzm, pomagając przezwyciężać bariery. Korzystamy z autorskich programów naszych nauczycieli, opracowanych dla uczniów z autyzmem na wszystkie poziomy nauczania. Tworzymy niezbędne warunki do zapewnienia uczniom komfortu psychicznego. Dobieramy metody, formy pracy
i środki dydaktyczne kierując się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Dążymy do
przygotowania naszych podopiecznych do uczestnictwa w różnych formach życia społecznego.
Uczniowie naszej szkoły to
dzieci i młodzież w wieku od 3 do 25 lat, którym choroba udaremniła prawidłowy rozwój intelektualny, a w osiąganiu przez nich kolejnych stadiów rozwojowych niezbędna jest większa pomoc oraz specjalne metody postępowania pedagogicznego. Wszyscy nasi podopieczni są dotknięci niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim, niejednokrotnie także współwystępującymi jednostkami chorobowymi.
Wszechstronny rozwój uczniów jest przedmiotem szczególnej troski, opieki i uwagi
wykwalifikowanej kadry pedagogów, psychologa i logopedy, którzy czuwają, aby otaczający świat był dla nich bardziej zrozumiały i przyjazny.
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz znacznym objęci są oddziaływaniem edukacyjno-terapeutycznym w ramach oddziałów szkolnych.
Liczebność uczniów w klasach mieści się w przedziale 6 - 8 osób. Możliwości i potrzeby edukacyjne decydują
o przynależności do danego zespołu. Do indywidualnych potrzeb rozwojowych poszczególnych uczniów dostosowane są treści
i sposoby realizowanego programu.
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim objęci są oddziaływaniem edukacyjnym w ramach
zespołów rewalidacyjno–wychowawczych. Dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i autyzmem stanowią zróżnicowaną grupę osób o mniej zsynchronizowanym i harmonijnym tempie rozwoju. Specyfika rozwoju poznawczego wymaga ustalania indywidualnych kierunków i celów pracy
z uczniami. Wymagają oni szczególnej troski, pomocy i zrozumienia w osiąganiu kolejnych stadiów rozwojowych, poznawaniu siebie, swoich możliwości oraz świata, który je otacza.